Partidul Neamul Romanesc Partidul Neamul Romanesc

Constantin Onisor

Secretar General, General de Brigada Prof. Univ. Dr.

onisor@partidulneamulromanesc.ro

CINE ESTE SECRETARUL GENERAL AL PARTIDULUI NEAMUL ROMÂNESC?

      In iarna anului 1950, luna februarie,ziua 07, in localitatea Grasi (azi  Dumbrava), pe cursul inferior al Ozanei (“cea limpede si clara… “), la numai sapte kilometri de orasul Targu Neamt, pe drumul catre Pascani, s-a nascut al cincilea (si ultimul) copil in viata al familiei Costache si Maria Onisoru, intr-o locuinta de serviciu la Ferma de Elita (cai de rasa) din localitate.

Decorul peisagistic deosebit, lipsa oricarei griji privind viata decenta a familiei si bucuria existentei unei surori si a doi frati au facut sa cresc frumos spre satisfactia parintilor.

Scoala primara am facut-o in satul natal, prima clasa intr-un pod al unei case particulare, ulterior in localul nou al scolii gimnaziale. Clasa a V-a a fost ultima in aceasta scoala si apreciez ca a contribuit destul de mult la formarea si dezvoltarea apetitului meu pentru carte.

In vara anului 1961, familia se muta in localitatea natala a parintilor, comuna Boroaia, sat Sibicheni, raionul Falticeni, regiunea Suceava, unde sunt inscris la Scoala Generala Nr.1, in clasa a VI-a. A urmat si clasa a VII-a, apoi examenul de absolvire cu rezultate bune si foarte bune.

Ca urmare am dat examen de admitere cu succes la Liceul Nr.1 “Nicu Gane “ din orasul Falticeni. La acest liceu am urmat cu rezultate bune si foarte bune numai clasele a VIII-a si a XI-a. Am stat la internat, unde bucuria si frumusetea copilariei au disparut, a aparut o rigoare benefica si am fost supus unei  discipline rigide.

Apreciez ca aici s-a incheiat copilaria mea, intre casa parinteasca, joaca si scoala, unde prezenta intr-un  mediu familial decent si plin de dragoste parinteasca a favorizat formarea mea ca tanar ambitios si cu potential de dezvoltare intelectuala.

Greutatile materiale ale familiei m-au determinat sa dau examen de admitere la Liceul Militar “Stefan cel Mare” din Campulung Moldovenesc (iulie, 1964), unde am reusit, imbracand din toamna cu fala frumoasa tinuta militara, purtata cu cinste timp de doi ani, pe durata claselor a X-a si a XI-a, pe care le-am absolvit cu bacalaureat cu rezultate meritorii.

Avand de la un frate in familie ofiter de tancuri am optat pentru Scoala Superioara de Ofiteri de Tancuri si Auto “Mihai Viteazul” din Pitesti, specialitatea tancuri, iar incepand cu 01.09.1967 am devenit elev al acestei scoli, pe care am absolvit-o cu diploma de merit si gradul de locotenent in decembrie 1970.

Cariera militara

            Intai ianuarie 1971 este data la care tanarul si ambitiosul ofiter de tancuri isi incepe cariera militara la UM 01305 Bucuresti (R.2 Mc./D.57 Tc). La inceput commandant de pluton si apoi de companie de tancuri am condus cu pasiune instructia subordonatilor,I nvatand la randul meu din experienta celor mai in varsta. Am ramas cu satisfactia notarilor de serviciu preponderent foarte bine.

Remarcandu-ma suficient numai dupa sase ani am fost selectionnat (desigur si ca o recompensa), avand gradul de locotenent-major, sa candidez la examenul de admitere in Academia Militara. Reusind pe o pozitie de podium, in toamna anului 1976 am devenit ofiter-student al acestei inalte institutii de invatamant superior militar a tarii.

Cei doi ani, ca durata a studiilor, au trecut foarte repede, dar si cu frumoase amintiri. Rezultatele obtinute m-au recomandat conducerii Acadeniei Militare sa raman, dupa absolvire, cadru didactic  la Catedra de Tactica Generala Nr.1, pe functia de asistent universitar, specialitatea tancuri.

Criera universitara

            Intr-un cadru si mediu universitar militar, cariera mea a inceput asa cum trebuie. Am urmat Curs postacademic  de pregatire psiho-pedagogica pentru cadre didactice universitare nou numite in functie (6 luni), apoi pregatire in domeniiul informaticii de stat major (11luni) si ulterior de pregatire strategica in domeniul apararii nationale (10 luni). Imediat dupa 1990 am urmat cursurile Colegiului National de Aparare (in prima serie), toate acestea ajutandu-ma sa promovez in functii didactice, dar numai pe baza de concurs.

In perioada 1978-1999 am incadrat succesiv si in mod ierarhic functiile didactice de lector, conferntiar si profesor universitar in cadrul structurilor de pregatire tactica, operativa si strategica din Academia de Inalte Studii Militare. De pe  aceste functii am reusit sa fiu avansat in grad pana la colonel. De asemenea, mi-au permis sa urmez cu succes doctoratul in stiinte militare si ulterior sa devin conducator de doctorat in acelasi domeniu.

Pe baza acestor competente stiintifice si de invatamant am ocupat (in aceeasi perioada) functii de comanda, precum sef de catedra (tancuri, strategie  militara, securitate si aparare nationala), decan de facultate de comanda si stat major, toate in spiritul legii invatamantului, adica prin alegerile tuturor cadrelor didactice.

In  vara anului 1999 a venit si rasplata cea mare fiind selectionat sa dau examen de general de brigade (cu o stea), pe care l-am trecut cu succes, fiind avansat in acelasi an. Am facut o mandrie deosebita din aceasta, fiind apreciat ca primul “general in stiinte” din Armata Romaniei.

Comanda militara    

Obtinerea gradului de general m-a obligat sa efectuez un stagiu de comanda (cu o durata de 2-3 ani) si mi s-a incredinta comanda  Scolii de Aplicatii de Tancuri si Auto din Pitesti. Desigur, un alt mediu de lucru si de viata, care a adus pentru cariera mea noi experiente, unele contradictorii.

Dupa aprope trei ani de munca pentru reorganizarea structurii de pregatire in domeniul blindatelor din Fortele Terestre, am revenit in institutia care ma consacrase, in calitate de Director al Centrului de Studii Strategice de Securitate si Aparare al Armatei, cu locatia in Universitatea Nationala de Aparare.

Aici se incheie cariera mea militara in Armata Romaniei, fiind pensionat militar in anul 2003 si dirijat pentru o alta cariera universitara, civila de asta data, in alta institutie de invatamant superior din Sistemul National de Aparare.

Criera universitara ca civil

Incepand cu 01 august 2006, am fost incadrat profesor universitar civil si conducator de doctorat in domeniul informatii si securitate nationala in Academia Nationala de Informatii “Mihai Viteazul”. La putin timp am fost ales si secretar stiintific al Senatului institutiei respective.

La alegerile din cadrul Facultatii de Informatii din septembrie 2007, am fost preferatul cadrelor didactice pentru functia de decan de facultate, pe care am onorat-o timp de doua mandate. Dar incadrarile mele in sistemul managerial al Academiei nu s-au oprit aici, urmand, Director al Scolii Doctorale (2 ani), Presedinte al Senatului Academiei (2 ani ) si Presedintele Consiliului Stiintific (3 ani) din aceeasi institutie.

In aceasta perioada am desfasurat activitate didactica si stiintifica ca profesor asociat si la alte universitati de stat, precum cele din Timisoara, Pitesti si Ploiesti, conducand programe de perfectionare sau de masterat in domeniul studiilor europene si intelligence.

Activitatea de elaborare stiintifica

In intreaga cariera profesionala in domeniile activitatii stiintifice si de cercetare-dezvoltare si inovare am obtinut rezultate personale remarcate si reprezentative  pentru institutiile unde am fost incadrat.

Am publicat: teza de doctorat; 43 de lucrari elaborate in domeniile stiinte militare, intelligence, studii europene si relatii internationale, publicate in tara si in strainatate , insumand circa 5000 pagini; 50% sunt in exclusivitate de autor, o lucrare a fost premiata la nivel national  si o alta nominalizate pentru premiere nationala etc.

In continuare, enumeram pe cele mai relevante:Teoria Strategiei Militare (Editura UNAp-750 p.), Explorari strategice (Editura  Antet-170p.), Partenership for Security…NATO Strategic Concept (editata in Austria-375p.), Impreuna…pentru Securitate (Editura AOS-R-300p.), publicata si in SUA), Europa de Sud-Est (Editura A92-Iasi-215 p.), Romania-integrare si securitate (EdituraEuropa si Balcanii-400p.), Despre terrorism…aproape totul (Editura Militara-210p.), Intelligence modern si management strategic (Editura.AOS-R-250p.).

La toate acestea s-au adaugat manuale, indreptare, cursuri in Editurile UNAp” Carol I”si ANI “MV” si peste o suta articole publicate in  reviste nationale si comunicari stiintifice (publicate in volum) prezentate la manifestari stiintifice nationale si cu participare internationala.   In calitate de director de programe sau de membru in echipele de cercetare a participat la finalizarea unor studii stiintifice referitoare la performanta tehnicii de blindate, apararea centrelor urbane mari, estimarea pierderilor in lupta armata moderna, noi capabilitati actionale in confruntarea militara, razboiul centrat pe retea etc.

                     Conducere doctorat

Autoritatea profesorului Constantin Onisor in conducerea doctoratului este cu atat mai mult justificata prin tezele de doctorat indrumate (63 la numar), in cei peste 20 de ani de conducere doctorat in doua  domenii de doctorat , 40 la UNAp “Carol I” si 23 la ANI “MV” cu rezultate apreciabile prin  marea diversitate de teme si proiecte. autorii lor primind cu bine titlul stiintific de doctor in  domeniul de competenta institutionnalizat. Multe dintre tezele indrumate au fost publicate in diferite edituri, ele existand in bibliotecile universitare si nu numai.

De cativa ani  desfasor activitate stiintifica personala, cu o satisfactie deosebita, pe mai multe planuri: indrumare stiintifica, consultare stiintifica, comunicare stiintifica, materiale stiintifice publicate etc. Totusi, preocuparea principala ramane cea care rezulta din demnitatea de membru corespondent a Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania-Sectia Stiinte Militare.

Intreaga cariera si realizarile stiintifice au fost recunoscute pe plan national prin acordarea multor Diplome de Exceleneta, a titlului de profesor universitar “Alere Flamman” al Universitatii Nationale de Aparare, nominalizarea in Catalogul Oamenilor de Stiinta al IBB Cambridge, pentru anul 2000, nominalizarea in W”SW, ca anexa la Enciclopedia Britanica din Romania in anul 2003 si decorarea cu medalii si ordine, cel mai important fiind Ordinul National Seviciul Credincios in Grad de Ofiter, in anul 2000.

PARTIDUL NEAMUL ROMANESC -o contributie importanta la viitorul romanesc-

ONISOR CONSTANTIN Profesor universitar dr. General de brigada(ret.)-Armata Romaniei

In  esenta, prezentarea de fata aduce in atentia dumneavoastra informatii suficiente in legatura cu partidul si mai ales ce dorim sa realizam. Oferim, cu toata claritatea explicatiile necesare legate de tot ce gandim pentru a depasi dorintele de pana acum, ancorandu-le in societate. Dorim sa oferim si cateva explicatii pertinente legate de ce inseamna neamul romanesc.

Punem un accent justificat pe perceptia realitatii, cu identificarea aspectelor rele si bune, cu toata obiectivitatea si pe baza de criterii ale stiintelor si practicii politice actuale si in perspectiva. Pe aceste temeiuri vom gandi si ne vom consulta asupra a ceea ce este si trebuie facut, utilizand negarea prezentului confuz  si ofertand solutii societale viabile si pentru dezvoltarea durabila.

Solutiile se vor baza pe adaptare si inovatie, cu efecte majore asupra dezvoltarii durabile la nivel national si intr-un cadru integrat, iar produsul final va fi exprimat sub forma unor repere principale ale unui Proiect de tara. Se va intelege cu usurinta ca Partidul Neamul Romanesc pune accentul cuvenit pe social-democratie (libertate, justitie, solidaritate), pe cele mai recunoscute ca valoroase principii neoliberale (omul si dezvoltarea economica, economia de piata) si umaniste (egalitatea si demnitatea umana), dobandind astfel caracteristica de modern (valorificarea pozitiva si mereu prospectiva a realitatii dinamice).

           Neamul romanesc este poporul romanesc, natiunea romaneasca si celelalte persoane, care din mosi stramosi si din generatie in generatie sunt de origine romaneasca sau nationalitate romaneasca. Totodata, apreciem intemeiat ca neamul romanesc este o comunitate stabila de oameni, constituita pe un areal mult mai mare decat cel actual al statului Romania, cu o existenta perena, bazata pe unitatea de limba, pe sacralitatea arealului de viata economica, cu o factura psihica avand elemente specifice exprimate in traditii si cultura proprii, cu o constiinta a originii si destinului comun.

Deci o familie de (proto)popoare si comunitati  plasate in interiorul si vecinatatea  tarii ori in alte entitati statale, cu origine si descendenta comune, care accepta calitatea de Roman si exprimarea manifesta a spiritului roomanesc. In completare, mai precizam – persoanele care aparţin de populaţia de baza a României sau este originară din România.

          Ca denumire de partid arata bine si atrage, rostirea celor doua cuvinte cu valoare de syntagma -“neamul romanesc”- retine imediat atentia, constientizarea acesteia trezeste din uitare, intareste convingeri, incalzeste inima, dar nu trebuie sa o exalteze catre un  expremism nationalist, desigur toate indreptate catre un tel strategic romanesc realist, rational si prospectiv, se poate si altfel pentru a fi mai bine.

Intrebarea fireasca pe care trebuie sa ne-o punem toti: ”ce inseamna si altfel”? In viziunea noastra avem convingerea ca este nevoie de o primenire prin intinerire substantiala si cultivata a clasei politice actuale, care sa activeze si sa respecte in totalitate valorile perene ale existentei neamului romanesc si in felul acesta sa se defineasca intelept, cu mai mult realism si prospectiv interesul national, luand permanent in considerare  contextul international, cu preponderenta a celui din arealele euroatlantic si euroasia.

Numai in felul acesta vom reusi sa eliminam pozitia tarii noaastre de  sluga  ori periferie desantata pentru UE, de participant cu putine foloase militare, dar cu destul de multe victime, in cadrul operatiilor militare ale NATO si sa devenim ceea ce trebuie sa fim, parteneri  activi cu recunoastere benefica alaturi de celelalte state pentru reconstructia europeana si pentru participarea la securitatea si integrarea internationala.

Acest cadru strategic descris nu poate fi accesibil unor constatatori permanent speculativi pe baza de doctrine si curente politice depasite, transformati in galagiosi politici care contesta orice, ci se adreseaza cunoscatorilor cu migala  si indemanare analitica ai realitatii dinamice romanesti, din care rezulta ca este o acuta nevoie de inovare pe multiple planuri.

Suntem saturati de promisiuni electorale repetate pana la sufocarea mintii, pe care dorim sa le inlocuim cu o constientizare generala, cu stimulare si indemnuri pentru o mobilizare sociala de anvergura necesara reconstructiei economice moderne a tarii, axata in primul rand prin valorificarea proprie si mai eficienta a tuturor resurselor umane, spirituale si materiale ale tarii.

In continuare aducem in atentia neamului romanesc relele Romaniei de astazi, care pur si simplu ne sufoca, facandu-ne viata in multe privinte insuportabila, chiar pana la limita existentei  umane in cateva privinte.

Apreciem ca  guvernele care s-au perindat la conducerea ţării în ultimii 25 de ani, au distrus, au falimentat, au privatizat defectuos ori au vîndut la fier vechi, peste o mie de mari întreprinderi nationale. In consecinta peste jumătate din forţa aptă de muncă si specializata a plecat în Occident, unde muncesc pentru ei şi pentru familiile abandonate în ţară.

Revolutia a gasit  România fara datorii externe, cu un plus de 18 miliarde de dolari, sub forma lichidităţilor bancare  formate din  rezerve valutare şi  creanţe generate de exporturi. Ne intrebam si acum unde au dispărut aceste sume?

S-a umblat la fiinta nationala, devastarea ţarii a creat condiţii optime reducerii populaţiei „pe căi naturale”, natalitatea scazand îngrijorător, iar tinerii, viitorul tarii, sunt ignoraţi in cea mai mare masura.

In plan extern s-au pierdut pentru totdeauna mosteniri, tezaurul României încredinţat spre păstrare Moscovei, iar România a fost scoasă de pe lista producătorilor de aur, pierzînd astfel dreptul de a folosi poansonul BNR.

Au fost preluate/furate, incepand cu anul 1990, mari fonduri de bani de la pensii , Fondul Solidaritatea, de la UTC, PCR şi ale Sindicatului socialist; unde sunt acestea? dar  patrimonial lor? Apreciem si noi ca si Honore de Balzac – “in spatele fiecărei mari averi se află o fără-de-lege.”

Legile aparute si schimbate destul de des au avut in ele dedicaţii pentru grupuri de interese, legi care au putina legătură cu poporul român, chiar  cu interesele ţării. Asa se face ca astăzi trei din patru părţi ale pămînturilor tarii sunt în  maini straine. Sa înţelegem bine – odata cu pământul se pierd drepturi publice majore, cu acestea Parlamentul, cu Parlamentul puterea.

Actul de justiţie s-a facut esenţialmente, pe baza activitatilor serviciilor de informatii, prin interceptări, iscoade, trădări ,turnătorii (numite parşiv denunţuri), şantaje etc.. Toate acestea, cu acordul, comanda si sustinere politica a puterii politice aflata pe rol la momentele necesare.

Academia Română asistă cu inertie ori cu o reacţie tardiva, la mutilarea Limbii Române, care este memoria neamului, iar unii demnitari ai ţării fac excepţie de limba română in imprejurari devenite tragic-comice sau de tot rasul.

          Trebuie sa recunoastem ca au fost si cateva lucruri bune, dar in comparatie cu cele rele au fost greu vizibile. Nu putem sa nu recunoastem eforturile meritorii pentru accederea la NATO si UE, o anumita dezvoltare urbana, cresterea succesiva (dar pana la limita supravietuirii) a salariilor si pensiilor, stabilitatea politica in general, participarea internationala recunoscuta si apreciata pentru onorarea obligatiilor din angajamentele si tratatele la care Romania este parte.

Devine tot mai ingrijorator studiul raportului dintre cele doua aspecte in antitaeza, mai ales prin cresterea numarului celor ce reprezinta relele Romaniei, cu toata incercarea neconvingatoare a actualei coalitii de guvernamant de a indrepta intr-o mare masura situatia cu tentinte carastrofale din Romania.

Raportul invocat va suferi modificari benefice prin aceea ca Partidul Neamul Romanesc ca factor politic se va apleca cu mai mult discernamant spre cunoasterea greutatilor vietii populatiei avand drept consecinte programe de guvernare in care sunt cuprinse  rezolvari cerute de necesitatile interne ale tarii, nicidecum fantezii partinice sau experimente europene, iar parlamentarii vor sustine mai mult valorile emanate din comunitatile pe care le reprezinta, nu perle ale partidelor din care fac parte.

In viziunea noastra, pentru ca in Romania sa fie altceva decat pana acum, este o acuta nevoie de adaptare si inovatie in viitor in toate domeniile societale. Insa aceste doua cerinte strategice trebuie armonizate pe interesul neamului romanesc, adica sa constientizam ca suntem intre popoarele Europei cu perenitate si continuitate si ca dorim sa fim in continuare mai activi in amplul proces de regenerare national-statala si  europeana pe multiple planuri.  

          Prin adaptare vom produce modificarile cu valoare de corectie pentru ceea ce nu a corespuns si nu mai poate ramane in managementul strategic al Romaniei integrate. Privim aceasta cerinta nu ca pe o simpla ajustare, asa cum s-a procedat cu superficiallitate pana acum.

In esenta adaptarea de la nivelul cel mai inalt in jos va deveni in politicile noastre un amplu si complex proces de modificare /transformare societala si comunitara, în urma căruia va rezulta o buna si utila corelare a structurilor institutionale şi a funcţiunilor acestora în raport cu mediul economico-politico-social. Avem in vedere preluarea a ceea ce este experienta pozitiva in alte state, dar cu prelucrare, adaptare si aplicare pe specificul neamului romanesc. In felul acestea vom realiza si o transformare pentru a corespunde anumitor cerinţe si exigente nationale si astfel sa devina potrivita si trainica in aplicarea si întrebuinţarea în orice împrejurare, acomodarea, deprinderea si obişnuinta beneficiarului social sa fie mai usoara, climatul nou creat sa permita o cat mai facila acomodare.

Insistam cu precizarea ca adaptarea fara inovare nu este eficienta, nici inteleasa in planul oricaror justificari. Avem in vedere ca a face o schimbare, obliga la a introduce o noutate într-un domeniu, într-un sistem etc, iar la noi sunt atatea nevoi de innoire.

Optiunea pentru noutate va fi strans legata de  necesitati interne si determinari externe, adoptarea va fi produsul unor decizii politico-sociale oportune si intelepte, introducerea in practica se va executa de specialistii din fiecare domeniu si in felul acesta se va produce si propagarea  inovaţiei.

Partidul Neamul Romanesc va oferi tuturor cetatenilor, indiferent unde vor fi ei, un Proiect de tara, cu prevederi pe termene mediu si scurt, in vederea unor dezbateri largi, aderari  si aprobari intr-o cat mai buna cunostinta de cauza. Noi afirmam ca viitorul Romaniei tine de o cvarta conceptuala cu elemente fundamentale operational-actionale si anume:  integrare, dezvoltare, securitate, globalizare.

 

Vom prezenta in contextul relatiilor internationale, care manifesta o incidenta majora asupra Romaniei, cele mai oportune, credibile si prospective solutii referitoare la domeniile strans legate si de maxim interes national si anume economico-politico-social, cu privire la securitatea si apararea integrate si care tin de dezvoltarea durabila (spiritualitate, mediu, cultura si educatie, juridic etc) si in continuarea lor directii strategice pe termen scurt si mediu.

 

Prin politici de ansamblu, planuri si programe ierarhice se va descrie traiectul viitorului statului-natiune Romania si a Europei natiunilor, in care apare cu suficienta vizibilitate neamul romanesc.

Totul  se face stiintific, cu migala si intr-un  timp rezonabil, numai pe baza de determinari si constatari reale, utilizand conceptii clare si vizionare, prin constientizarea si angajarea factorului social, colaborare europeana, euroatlantica, parteneriate si buna vecinatate. In toate acestea vom aprecia si valorifica traditiile care au rezultat din existenta in timp a neamului romanesc, dar fara un nationalism exacerbat sau aliniat la curente similare revigorate in ultima vreme in alte state.

Produsul final va fi proiectarea elementelor organizational-functionale ale entitatii statale, care vor reprezenta  suportul material si spiritual al neamului romanesc pentru secolul XXI, in continuare ramanaand destul de extins pe toate continentele, dar cu nevoi de activare in sprijinul  intereselor si spiritului romanesc.

ONISOR CONSTANTIN

Profesor universitar dr. General de brigada(ret.)-Armata Romaniei